چاقی و لاغری

داروی چاق کننده

داروی چاق کننده

بسیاری از افراد لاغر به منظور دست پیدا کردن به عضلات بیشتر، چاق شدن صورت، افزایش انرژی و بهبود عملکرد بدنی خود، به دنبال داروی چاق کننده هستند که بدون عوارض بوده و آن ها را به هدف خود برساند.

اغلب این داروهای چاق کننده از مواد گیاهی و بی ضرری ساخته شده اند. که در کنار ورزش و تغذیه صحیح می توانند معجزه کنند و افراد لاغر را به وزن و اندام ایده آل خود نزدیک کنند.

در این محتوا بر انواع داروی چاق کننده از دیدگاه طب اسلامی مروری خواهیم داشت.

انواع داروی چاق کننده

نوره

داروی چاق کنندهدر روایت اسلامی آمده است:

إِنَّ النُّورَةَ تَزِيدُ فِي‌ مَاءِ الصُّلْبِ‌ وَ تُقَوِّي الْبَدَنَ وَ تَزِيدُ فِي شَحْمِ الْكُلْيَتَيْنِ وَ تُسْمِنُ الْبَدَن‌[9]

یعنی نوره آب کمر را زیاد می‌کند و بدن را تقویت می‌کند و پی قلوه را زیاد می‌کند و بدن را چاق می‌کند.

امام کاظم (ع) می‌فرمایند: «ان النورة تزيد في ماء الصلب، وتقوي البدن، وتزيد في شحم الكليتين، وسمن البدن.»[5] یعنی «نوره آب کمر را زیاد می‌کند و بدن را تقویت می‌کند و قلوه پیه را زیاد می‌کند و بدن را چاق می‌کند.» مراد از آب کمر همان مایع نخاعی است که در برخی از آزمایش‌های پزشکی با سرنگ از آن نمونه‌برداری می‌کنند. با توجه به روایت زیاد بودن آب کمر خوب است، به دنبال زیادشدن آب کمر، منی هم زیاد می‌شود.

نوره را می توان به عنوان یک داروی چاق کننده هم استفاده کرد. نوره می تواند به چاق شدن کمک کند. اما منظور از نوره، نوره هایی نیست که در بازار وجود دارد، چون ممکن است مواد شیمیایی داشته باشند. حتی نوره های سنتی ترکیب درست را انجام نمی دهند. باید دقت کنید را از مراکز معتبر تهیه کنید که حتما طبیعی باشد.

نوره خواص زیادی دارد که مراد نوره هایی که در بازار نیست. این ها مواد شیمیایی است. حتی نوره های سنتی ها ترکیب درست را انجام نمی‌هند. خودتان به همان شکلی که در رساله ذهبیه آمده است تهیه کنید یا اینکه از جای مطمئن تهیه کنید.

سویق

داروی چاق کنندهدر روایت اسلامی آمده است: «السويق ينبت اللحم ويشد العظم.» یعنی «سویق (خصوصا گندم) سبب روئیدن گوشت و محکمی استخوان ها می شود.»

سویق یعنی نوعی غذا که از آرد گندم یا جو یا از سبوس آن دو یا آرد یکی از موارد مذکور گرفته می شود.

طرز تهیه سویق گندم و جو به عنوان داروی چاق کننده

سویق، از آرد گندم و سبوس گندم و آرد جو و سبوس جو ساخته می شود.

گندم و جو باید جداگانه تفت داده شوند. سبوس گندم در ابتدا آسیاب شود و سپس تفت داده شود. آرد هم آسیاب شود و بدون روغن سرخ کنند و تفت بدهند. سبوس جو را اول تفت دهند و سپس آسیاب کنند. آرد جو را نیز تفت دهند و این چهار تا را مخلوط کنند. اصل سویق، سویق گندم و جو است. اما سویق های دیگری هم نیز داریم. مانند سویق عدس، سیب، نخود، سنجد و سویق کُنار و …

سویق باید، هر روز صبح ناشتا دو قاشق غذاخوری میل شود.

گوشت

داروی چاق کنندهپیامبر (ص) می‌فرمایند: «اللحم سيد الطعام في الدنيا والآخرة.» یعنی «گوشت سید غذاها در دنیا و آخرت است.»

در بیشتر روایات توصیه ‌شده هر سه روز یک‌بار گوشت مصرف شود ولی در روایتی هم هفته‌ای یک‌بار آمده. امام صادق (ع) می‌فرمایند: «وكلوا اللحم في كل اسبوع، ولا تعودوه أنفسكم وأولادكم، فإن له ضراوة كضراوة الخمر، ولا تمنعوهم فوق الاربعين يوما، فإنه يسئ اخلاقهم.» یعنی هفته‌ای یک‌بار گوشت بخورید و خود و فرزندانتان را به گوشت عادت ندهید زیرا اعتیادآور است مانند خمر (شراب) و بیش از چهل روز خوردن گوشت را ترک نکنید زیرا سبب می‌شود که اخلاق بد شود.

 

طرز پختن گوشت به عنوان داروی چاق کننده

گوشت را درون قابلمه بگذارند و یک مقدار کمی روی آن شیر بریزند. روی آتش ملایم بگذارند و کم کم به آن شیر اضافه شود در غیر این صورت گوشت می‌برد و سفت می‌شود.

 

مصرف آب گوشت، حلوا با آرد گندم یا برنج و بادام، شیر برنج، شیر بادام، کله پاچه، انواع حلیم ها در صورت داشتن معده خوب و هضم مناسب می‌تواند در چاق شدن مناسب افراد لاغر مفید باشد.

 روغن ارده کنجد و روغن کنجد

روغن اردهخواص روغن کنجد برای چاقی صورت نیز از مواردی است که در مراجع معتبر طب سنتی به آن اشاره شده است؛ در حقیقت موثر ترین روش طبیعی تعریف شده درطب سنتی ایران استفاده از روغن ارده کنجد برای چاقی صورت می باشد.

استفاده از روغن ارده کنجد برای چاقی صورت می تواند به عنوان روشی مطمئن، طبیعی و نیز مقرون به صرفه، جایگزین روش هایی گردد که به واسطه استفاده از تزریق مواد مصنوعی به زیر پوست صورت، انجام می گیرد.

تفاوت روغن ارده کنجد با روغن کنجد

روغن ارده کنجد همان روغن کنجد است. ولی اگر این روش روغن‌گیری در مورد دانه کنجد بو داده یا تفت داده شده اجرا شود، روغن حاصل از این فرآیند، روغن ارده کنجد خواهد بود. ارده در حقیقت از بو دادن یا تفت دادن و سپس آسیاب کردن دانه کنجد حاصل می‌شود.

پنیر؛ داروی چاق کننده موثر

داروی چاق کنندهاستفاده از پنیر در جای مناسب خود یکی از توصیه هایی است که باید به آن توجه بیشتری داشته باشیم. امروزه و با استفاده از پنیر در وعده صبحانه شاهد آن هستیم که از این خوراکی عجیب به درستی استفاده نمی شود و همان گونه که قبلا هم تذکر داده شد، به خاطر خاصیت هضم کننده بودن آن استفاده آن در صبحانه اصلا مناسب نیست. ولی استفاده آن قبل یا بعد از غذا یا هنگامی که اشتها به غذا کم شده توصیه مناسبی می باشد.

در روایتی از امام صادق علیه السلام نقل شده: پنیر غذای قبل از خود را هضم می کند و به غذای بعد از خود اشتها ایجاد می کند.

مغز گردو با پنیر یا مغز بادام شیرین و فندق برای افزایش وزن و چاقی بسیار مفید است.

انجیر

انجیر

افراد لاغر اگر به مدت ۲ ماه از انجیر خیسانده در عرق انیسون به صورت ناشتا استفاده کنند، چاق می‌شوند. چرا که انجیر و انیسون مجاری جذب غذا را بازکرده و موجب تقویت بدن می‌شود. ۱۰ عدد انجیر برای افراد بزرگسال و ۵ عدد انجیر برای کودکان کافی است.

انیسون که آن را بادیان رومی و رازیانه ی رومی نیز می نامند، گیاهی است با دانه های بسیار معطر. انیسون از تیره ی چتریان است. این محصول با دانه هایی سبز رنگ، گلابی شکل و کوچک که دارای خواص درمانی بسیاری می باشد.

بادیان رومی یا انیسون نوعی گیاه محلی است که بومی جنوب غربی آسیا و منطقه مدیترانه شرقی، از جمله: ترکیه، سوریه، اسپانیا و غیره، می باشد.

شنبلیله

داروی چاق کنندهبرگ شنبلیله با آرد گندم و شکر و عسل اگر مصرف شود، می تواند به افزایش وزن و چاق شدن بدن کمک کند.

 

اینستاگرام ما را هم دنبال کنید

1 نظر در “داروی چاق کننده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *