مزاج شناسی

کتاب های آیت الله تبریزیان – کتاب های طب اسلامی

کتاب های آیت الله تبریزیان

فهرست مطالب

کتاب های آیت الله تبریزیان

وجود احادیث پزشکی زیاد در متون اسلامی نشان از اهمیت علم طب نزد پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) دارد، از این رو علما و دانشمندان زیادی با توجه به آموزه های طب اسلامی اقدام به انتشار کتاب های مختلف برای درمان بیماری ها نموده اند. یکی از معتبرترین این افراد حضرت آیت الله تبریزیان است که طی سالیان دراز به بررسی اجتهادی و سندی این احادیث و روایات و گردآوری آن‌ها پرداخته و کتاب های مختلفی را در زمینه طب اسلامی تالیف کرده است.

در این محتوا از حجره سنا تلاش کردیم تا تمام کتاب های آیت الله تبریزیان را برای شما مخاطبان گرامی گردآوری و معرفی کنیم. در صورت تمایل به تهیه هریک از این کتاب ها می توانید با کارشناسان مجموعه حجره سنا ارتباط برقرار کنید.

کتاب دراسه فی الطب الرسول المصطفی (ص)

این کتاب که به عنوان کاملترین منبع طب اسلامی شناخته می شود در قالب 4 جلد به زبان عربی توسط آیت الله تبریزیان گردآوری و به نگارش درآمده است. در کتاب دراسه فی الطب الرسول المصطفی (ص) بر اساس آیات قران کریم، روایات و احادیث به تبیین و توضیح کامل و دقیق طب اسلامی پرداخته شده است.

احادیث و روایاتی که در 4 جلد کتاب طب الرسول موجود می باشند، از نظر سندی و تجربی توسط آیت الله تبریزیان طی سالیان دراز بررسی شده اند و به دلیل اعتبار بالای این کتاب آن را متفاوت از هر کتاب دیگری در زمینه طب اسلامی می شناسند.

1- جلد اول کتاب طب الرسول آیت الله تبریزیان به معرفی طب اسلامی و علل پیدایش انواع بیماری ها می پردازد.

2- جلد دوم شامل خواص خوراکی ها در طب اسلامی، درمان های عمومی، حجامت و … است.

3- در جلد سوم از بیماری های مختلف و درمان های اختصاصی آنها سخن گفته شده است.

4- در جلد چهارم به حفظ الصحه یا همان راه های افزایش طول عمر و پیشگیری از انواع بیماریها پرداخته شده است.

قیمت کتاب 4 جلدی دراسه فی الطب الرسول المصطفی (ص) آیت الله تبریزیان: 3.800.000 ریال.

کتاب پژوهشی در دانش پزشکی پیامبر برگزیده اسلام (ص)

این مجموعه 4 جلدی که حاصل تجربه بیش از 30 سال حضرت آیت الله تبریزیان می باشد، توضیحات بسیار کاملی درباره طب اسلامی ارائه می دهد. در واقع این کتاب ترجمه کتاب عربی دراسه فی الطب الرسول المصطفی (ص) می باشد. در این 4 کتاب با استفاده از مباحث مستدل و مستند به آیات قران و روایات اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، درباره انواع بیماری ها و راه های درمان آنها سخن گفته شده است.

جلد اول مجموعه کتب پژوهشی در دانش پزشکی پیامبر برگزیده اسلام (ص) به بررسی عوامل بیماری های مختلف می پردازد و در جلد دوم درمان های عمومی به نگارش درآمده اند. در جلد سوم از درمان و پیشگیری از بیماری های خاص سخن گفته شده است و در جلد 4 می توان درباره سبک زندگی اسلامی و بهداشت مطالب بسیار مفیدی را مشاهده نمود.

کتاب حجامت و فصد در نگاه طب اسلامی

این کتاب ترجمه مبحث حجامت و فصد کتاب عربی دراسه فی طب الرسول المصطفی (ص) آیت الله تبریزیان می باشد که توسط رضا نظر پور تالیف شده است. در این کتاب به بررسی مطالب مختلفی درباره تعریف حجامت و تاریخچه آن، تعریف فصد و تاریخچه آن، نقش خون در بدن،  اقسام حجامت و روایات مربوط به آن، حالاتی که باید در آنها حجامت کرد و بررسی حجامت درمانی پرداخته شده است.

قیمت کتاب حجامت و فصد در نگاه طب اسلامی: 480.000 ریال.

کتاب درمانگری طب اسلامی

این کتاب که شامل جمع بندی نسخه های حضرت آیت الله تبریزیان در درمان بیماری های مختلف می باشد، توسط آقای علی مشکوری تدوین شده است. در این کتاب بسیار خوب و مفید درباره داروهای طب اسلامی و روش های مصرف آنها توضیح داده شده است. از این کتاب می توان به عنوان یک منبع مناسب برای افرادی که به تازگی وارد عرصه درمانگری طب اسلامی شده اند نام برد.

قیمت کتاب درمانگری طب اسلامی: 480.000 ریال

کتاب طب اسلامی در بیان آیت الله تبریزیان

این مجموعه کتب که از 5 جلد تشکیل شده اند جزو کتاب های مطرح و بسیار معتبر در زمینه طب اسلامی به شمار می روند و آموزه های نگارش شده در آنها با طب سنتی و سوزنی بسیار تفاوت دارند.

  • جلد اول این مجموعه با نام کتاب طب اسلامی 1 در بیان آیت الله تبریزیان به درمان تخصصی بیماری های عمومی، مغز، اعصاب و روان اختصاص دارد.
  • در طب اسلامی 2 درباره روش های درمانی بیماری های استخوان، مفاصل، عضلات، چشم، گوش، دهان و دندان، حلق و ریه، قلب و عروق پرداخته شده است.
  • جلد سوم مجموعه کتب طب اسلامی در بیان آیت الله تبریزیان مخصوص درمان تخصصی بیماری های مردان، زنان، زایمان، نازایی، اطفال، پوست، مو و زیبایی می باشد.
  • در کتاب طب اسلامی 4 از روش های درمانی مانند دعا، نماز، قرآن، صدقه و … برای بیماری های مختلف سخن گفته شده است. همچنین در این جلد به بررسی خطوط کلی طب اسلامی و طریقه درمان نیز پرداخته شده است.
  • در جلد پنجم از این مجموعه درمان تخصصی بیماری های مختلف توسط داروهای طبیعی توضیح داده شده است.

مارا در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *