عدم نعوظ

درمان اختلال نعوظ از دیدگاه طب اسلامی

اختلال نعوظ

یکی از مولفه های سلامت جسمی و روحی مردان و داشتن زندگی زناشویی با کیفیت سلامت قوای جنسی می باشد و بروز هرگونه اختلال، ضعف و بیماری جنسی مانند اختلال نعوظ می تواند تاثیرات منفی و نامناسبی بر افراد بگذارد و زمینه ساز بروز مشکلات روحی و روانی و فشارهای عصبی گردد.

اختلال نعوظ یکی از مشکلات جدی در آقایان محسوب می شود که باید سریعا به آن رسیدگی گردد. روشهای پیشگیری و درمانی مختلفی برای این عارضه وجود دارند که از بهترین آنها می توان روش های طب اسلامی و سنتی را نام برد. برای درمان اختلال نعوظ در آقایان آموزه ها و دستورالعمل های بسیار موثر و کارامدی در طب اسلامی وجود دارد که در این مقاله قصد داریم به بررسی آنها بپردازیم.

 

اختلال نعوظ چیست؟

ناتوانی جنسی یا همان اختلال نعوظ در آقایان پیامدهای اضطرابی، کاهش اعتماد به نفس و افسردگی به همراه خواهد داشت و علاوه بر عدم لذت جنسی، کیفیت روابط بین زوجین را نیز به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به بزرگ و سفت شدن آلت تناسلی در مردان نعوظ یا ارکشن گفته می‌شود. در نعوظ آلت مردان به دلیل پر شدن از خون و فشار آن در بافت‌های اسفنجی حالت سفت به خود می‌گیرد تا برقراری رابطه جنسی میسر باشد. به عبارتی ساده تر نعوظ نتیجه افزایش جریان خون در آلت تناسلی آقایان است. جریان خون معمولاً توسط افکار جنسی یا تماس مستقیم با آلت تناسلی فرد تحریک می شود. حال نرسیدن خون کافی به آلت و ناتوانی در گرفتن یا نگه داشتن نعوظ به اندازه کافی و مناسب برای داشتن رابطه جنسی، اختلال نعوظ گفته می شود که به عنوان ناتوانی جنسی نیز شناخته می شود.

برای ایجاد نعوظ آلت تناسلی آقایان باید قسمت های مختلف بدن مانند مغز، دستگاه اعصاب مرکزی، هورمون های مختلف و … با یکدیگر هماهنگ شوند و با هم کار کنند. اگر در عملکرد هر کدام از این بخشهای بدن مشکل و ناهماهنگی به وجود آید اختلال نعوظ بروز می کند. علل مختلفی باعث ناتوانی جنسی و ایجاد مشکل در نعوظ می گردد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

 

دلایل اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی

همانطور که گفته شد برای داشتن نعوظی درست و بی نقص بخش های مختلفی از بدن باید وظایفی را انجام دهند و هماهنگ با یکدیگر عمل کنند. گاهی اوقات به دلیل عوامل زیر این بخشها به درستی نمی توانند عمل کنند و در نتیجه اختلال نعوظ رخ می دهد.

1- مشکلات روحی و روانی:

گاهی اوقات فشارهای عصبی و مشکلات روحی و روانی که باعث برهم ریختن ذهن مردان می شود می توانند تا حد زیادی بر نعوظ تاثیر بگذارند و باعث بروز اختلال شوند. استرس و اظراب به هر دلیلی مانند ترس از عدم توانایی برقراری رابطه جنسی مناسب و یا ترس از امکان بارداری شریک جنسی می تواند توانایی جنسی مردان را کاهش دهد. همچنین افسردگی، احساس گناه، سابقه زود انزالی، تمایلات همجنسگرایانه، انحرافات جنسی و هراس از عدم رضایت شریک جنسی نیز از دیگر عوامل با منشا روحی و روانی به شمار می روند که باعث اختلال نعوظ می گردند.

2- بیماری های قلبی و عروقی:

یکی از شرایط نعوظ کامل و بدون نقص پمپاژ مناسب خون در شریان های آلت مردان می باشد. گاهی اوقات بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون بالا و … باعث ایجاد مشکل در پمپاژ خون و در نتیجه اختلال در نعوظ می شوند. همچنین بیماری های دیگری نظیر پارکینسون، بیماری های مربوط به کلیه ها و … نیز می توانند به ناتوانی جنسی و نعوظ نامناسب منجر شوند.

3- مصرف داروها:

برخی از داروهایی که برای درمان بیماری ها و مشکلات دیگر بدن استفاده می شوند دارای عوارضی مانند اختلال نعوظ هستند. برای مثال افرادی که داروهای ضد افسردگی، ضد فشار خون، داروهای مخدر (متادون)، کتوکونازول، اسپیرونولاکتون، سایمتیدین و … مصرف می کنند ممکن است به اختلال نعوظ دچار شوند.

4- اختلال هورمونی:

افزایش یا کاهش بعضی از هورمون ها در بدن و اختلال در روند ترشح و عملکرد آنها منجر به ناتوانی جنسی می گردد. کمبود هورمون های تستوسترون، هیپوفیز و تیروئید و یا افزایش هورمون های پرولاکتین از مواردی هستند که اختلال نعوظ را در پی دارند.

5- اختلال عصبی:

مشکلاتی برای سیستم عصبی بدن مانند نخاع پیش می آید نیز می توانند در اختلال نعوظ نقش داشته باشند. گاهی اوقات آسیب های وارد آمده به ناحیه لگن و پایین تنه در اثر ضربه یا جراحی و هر دلیل دیگری منجر به ناتوانی جنسی در مردان می شوند.

6- سبک زندگی ناسالم:

از دیگر عوامل مهم که تاثیر بسیاری بر قوای جنسی مردان می گذارد می توان عادت های غلط و نادرست در زندگی را نام برد. استفاده از مواد مخدر، مصرف دخانیات و سیگار، نوشیدن بیش از حد الکل، اختلالات خواب، چاقی و اضافه وزن و … می توانند باعث اختلال نعوظ شوند. مواردی از سبک زندگی مانند تغذیه سالم و درست، تعدیل وزن، تحرک بدنی و ورزش، عدم استفاده از الکل و سیگار و مواد مخدر، خواب کافی و با کیفیت و پرهیز از مواجهه با آلودگی‌ها و سموم  به درمان اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی کمک می کنند.

 

درمان اختلال نعوظ در طب اسلامی

روش های درمانی مختلفی برای برطرف نمودن ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ مانند استفاده از داروها و قرصهای مختلف (سیلدنافیل و تادالافیل)، جلسات روان درمانی، تغییر سبک زندگی، استفاده ازدستگاه وکیوم و انجام عمل پروتز می توانند موثر واقع شوند. تمام این موارد درمانی دارای عوارض مخصوص به خود هستند و شاید اختلال نعوظ را درمان نمایند اما ممکن است باعث بروز مشکلات دیگری نیز شوند.

اما استفاده از درمان و طب سنتی و اسلامی برای برطرف نمودن ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ یکی از بهترین و بی خطرترین راه ها شناخته می شود. داروهای طب اسلامی که از مواد طبیعی تهیه می شوند با اثرگذاری بالا نقش کلیدی در درمان اختلال نعوظ و دیگر مشکلات جنسی دارند. این داروها به دو صورت خوراکی و موضعی می باشند. بعضی از آنها را باید طی مدت زمان مشخصی در اندازه های معین نوش جان کنید و بعضی از آنها را باید به صورت موضعی بر روی بدن بمالید.

اگر ناتوانی جنسی به دلایل مختلفی مانند مشکلات اعصاب و روان، ضعف جسمی، سو تغذیه، سردی و بلغم و … بروز نماید می توان با مصرف مواد و داروهای طبیعی که در طب اسلامی توصیه شده است درمان را انجام داد. برای خرید و اطلاع از قیمت داروهای پیشگیری کننده و برطرف کننده اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی می توانید به سایت مجموعه حجره سنا مراجعه کنید. این مجموعه زیر نظر شاگردان و نمایندگان معتبر حضرت آیت الله تبریزیان مدیریت شده و انواع محصولات طب اسلامی را با بالاترین کیفیت ارائه می دهد.

 

سویق زردک

در روایات مختلف خواص زیادی برای زردک عنوان شده و ائمه اطهار نیز مصرف زردک یا همان هویج را بسیار توصیه نموده اند. زردک برای کلیه ها بسیار مفید می باشد و باعث گرمی آنها می شود. همچنین مصرف زردک و سویق زردک برای تقویت چشم ها نیز بسیار موثر است اما از اصلی ترین خواص و موارد مصرف زردک و سویق آن برای درمان اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی می باشد. سویق زردک باعث برخواستن آلت مرد ها و کمک به بهتر شدن عمل همبستری در بین زن و مرد می کند.

طریقه مصرف سویق زردک به این صورت می باشد که روزانه دو الی سه قاشق غذاخوری از سویق را با کمی آب یا روغن در کاسه ای مخلوط نموده تا تبدیل به حلوا گردد و سپس میل نمایید. می توان از نبات یا شکر نیز به مقداری کم برای بهتر نمودن طعم آن نیز استفاده کنید و به صورت قاووت مصرف نمایید.

 

جزر

از دیگر محصولات حجره سنا که می توان از آن برای درمان اختلال نعوظ استفاده نمود داروی جزر می باشد. این دارو کاملا گیاهی می باشد و هیچ عوارضی ندارد. ترکیبات جزر شامل 2 واحد زردک، 1 واحد تخم زردک، 1 واحد شقاقل و 2 واحد داروی هوش می باشد که این مواد آسیاب شده و پودر مخلوط حاصل شده از ترکیب آنها با عسل به صورت خمیری در می آید. داروی جزر را باید قبل از خواب یک قاشق چای خوری مصرف نمایید تا اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی برطرف گردد.

 

نوره طبیعی

داروی نوره علاوه بر تقویت قوای جنسی و برطرف نمودن اختلال نعوظ، باعث سفیدی پوست، پیشگیری از جنون، در مان پیسی و آکله، رفه دلگیری و پریشانی، پیشگیری از سرطان ها خون، پوستات و سینه و در مان غلبه سودا نیز می گردد.

نوره یا همان واجبی یک نوع پودر موبر سنتی و طبیعی است که در روایات به استفاده از آن بسیار توصیه‌شده و بهترین حالت این است که به کل بدن نوره مالیده شود و اگرنه به‌جاهایی که مو دارد نوره مالیده شود. نوره پاک‌کننده است و میکروب‌ها و قارچ‌ها را از بین می‌برد و درمانی برای اختلال نعوظ و بیماری‌های پوستی است.

 

درمان اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد زیرا بر روی کیفیت زندگی زوج ها تاثیرات فراوانی دارد. مشکلات مربوط به مسائل جنسی امروزه یکی از دلایل اصلی اختلافات زن و شوهر محسوب می گردد. از این رو باید این ناتوانی ها و اختلالات را با بهترین روش درمان نمود و یا از بروز آنها جلوگیری کرد. شما می توانید با مراجعه به حجره سنا و استفاده از محصولات و داروهای طبیعی نسبت به درمان و رفه اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی اقدام نمایید.

 

اینستاگرام ما را دنبال کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *