خون, غلظت خون, فشار خون, کم خونی

کاربرد داروهای گیاهی رقیق کننده خون

رقیق کننده خون طب اسلامی

کاربرد داروهای گیاهی رقیق کنندگان خون (عشر)

رقیق کننده خون همواره به داروهای گیاهی و مواد خوراکی اشاره دارد که با از بین بردن غلظت خون در بدن مانع از تشکیل لخته‌های خونی شده و عمل خون‌رسانی به قلب به راحتی صورت می‌پذیرد. همان‌طور که خود نیز می‌دانید، خون جزء ارزشمندترین مایعات موجود در بدن ما است که کوچک‌ترین تغییری در آن می‌‌‌‌تواند سلامت هر فردی را تحت تأثیر قرار دهد. این مایع با توجه به اینکه به سلول‌های بدن زندگی می‌بخشد، میزان غلظت آن موضوعی بس مهم و حیاتی است. لخته شدن خون در بدن می‌تواند مشکلات فزونی را ایجاد کند، که سلامتی بدن با مشکل مواجه شود.

غلظت خون، بیماری مزمن

البته لازم است این نکته را نیز لحاظ کنیم که در طبیعت گیاهانی وجود دارند، با خواص و کاربردهای عالی، این گیاهان همواره نقش مهمی را در سلامتی ایفا می‌کنند و می‌توان به یک نمونه باارزش آن‌ها، یعنی گیاه عشر اشاره داشت. حتما به این موضوع توجه داشته باشید، زمانی که خون در بدن لخته شود، در این صورت به ریه، مغز و سایر اعضای بدن خون رسانی انجام نگشته و در نهایت خطر حمله قلبی نیز افزایش می‌یابد. حال به نظر شما راه چاره چیست؟ آیا داروهای گیاهی می‌توانند بهتر از داروهای شیمیایی عمل کنند؟

برای پاسخ سؤال خود با حجره سنا همراه باشید تا بایدها و نبایدهای رقیق کنندگان خون را از لحاظ علمی بررسی کنیم. طب سنتی رازهای پنهانی در خود دارد و معمولا نیز کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. اگر قصد دارید غلظت خون خود را با روش‌های طب سنتی درمان کنید، راهکارهای مختلفی وجود دارد که موثرترین آنان (عشر) است. سیر، آب انار و انواع دمنوش‌های مختلفی برای این کار توصیه می‌شوند که شما می‌توانید در طول روز از این مواد غذایی استفاده کنید، اما گیاه عشر کاربردهای ویژه‌‌ای با خود به همراه دارد که جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به کارشناسان حجره سنا مراجعه کنید.

راه طبیعی درمان غلظت خون

درباره‌ی گیاه عشر چه می‌دانید؟

رقیق کنندگان خون را از لحاظ طب سنتی می‌توان به گروه‌های مختلفی تقسیم کرد. عشر هم یک نوع گیاهی است که در بسیاری از شهرهای ایران، می‌توان گونه‌های مختلفی از آن را مشاهده نمود. عشر یا استبرق جزء آن دسته از گیاهان کائوچویی بوده که گل‌هایی به رنگ سفید، ارغوانی و قرمز دارد. دانشمندان با تحقیقات و پژوهش‌هایی که بر روی این گیاه به عمل آورده‌اند، دریافتند که گیاه عشر برای درمان غلظت خون، دردهای عضلانی و ناراحتی‌‌‌‌های قبلی و عروقی بسیار مفید و کاربردی است.

البته لازم است به سمع و نظر شما برسانیم که خواص این گیاه تنها شامل رقیق کننده خون نیست، بلکه به درمان جوش و لک‌های پوستی، آلرژی، حساسیت و … نیز می‌پردازد. این گیاه تا یک سال برای شما ماندگاری خواهد داشت و توسط پزشکان بین‌الملل نیز مصرف آن به تأیید رسیده است. شما می‌توانید از عشر برای غلظت خون و بیمارهایی که به دنبال این عارضه ایجاد می‌گردد، همانند خواب رفتگی دست و پا، جوش صورت و دمل و درد عضلات پا و دست و کتف استفاده نمایید.

در رابطه با طریقه مصرف این دارو از دسته رقیق کنندگان خون لازم است اضافه کنیم که نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی، به اندازه یک قاشق چای خوری از این گیاه را میل کنید. امام صادق علیه السلام در این رابطه می‌فرماید، دمل‌ها و زخم‌ها، نتیجه خون سوخته‌ای هستند که فرد به موقع از بدن خون به وسیله حجامت و … خارج نمی‌کند و در نتیجه بیماری مزمن غلظت خون که آثار زیان باری بر بدن دارد، ایجاد می‌شود. در کتب طب سنتی ایرانی گیاه عشر، دارویی است که از نظر طبیعت برگ و شاخه‌های بسیار خشک و گرمی دارد و برای خشک نمودن زخم‌های بد و خورنده و رفع چرک کاملا غنی و ارزشمند است.

بهترین مواد خوراکی برای رقیق کردن خون

میزان غلظت خون ازجمله موارد قابل توجهی است که در صورت توجه نکردن به آن می‌تواند آسیب های جبران ناپذیری را با خود به همراه داشته باشد. رقیق کننده‌های خون طبیعی به دارو و گیاهانی اشاره دارد که لخته شدن خون را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند. هر چند اگر دچار بیماری هستید و داروی خاصی مصرف می‌نمایید، قبل از اینکه به سمت داروهای گیاهی بروید حتما با پزشک خود نیز در این زمینه مشورت نمایید تا تداخل دارویی با گیاهان و مواد غذایی رقیق کنندگان خون  ایجاد نشود.

ما در این بخش از مقاله علاوه بر گیاه عشر لیستی از رقیق کننده‌های خون برای شما عزیزان تهیه نموده‌ایم که با مصرف آنان می‌توانید از این عارضه پیشگیری نمایید. زردچوبه جزء ادویه‌هایی است که ما ایرانی‌ها همیشه در غذاهای خود استفاده می‌کنیم، اما آیا می‌دانستید این گیاه پرخاصیت در از بین بردن غلظت خون نیز می‌تواند مفید باشد؟ خاصیت ضد التهابی و یا رقیق کنندگی این ادویه امروزه مورد توجه بسیاری از افراد است.

زنجبیل و فلفل قرمز نیز در این رابطه نقش بسزایی دارند. فلفل قرمز با دارا بودن از سالیسیلیک، یک رقیق کننده خون بسیار قوی و موثر محسوب می‌گردد و زنجبیل هم ادویه ضد التهابی است که به توقف نمودن لخته خون در بدن کمک شایانی می‌نماید. تجربیات نشان داده آن دسته از مواد غذایی که شامل ویتامین E هستند هم در رقیق نمودن خون بسیار موثر عمل می‌کنند. درواقع به افرادی که مشکلات قلبی و خون دارند علاوه بر مصرف نمودن گیاه عشر، تخم گل آفتابگردان، روغن آفتابگردان، روغن پونه کوهی، بادام، غلات و … را نیز پیشنهاد می‌نماییم. هم چنین خواص نمک دریا به گونه است که مصرف متعادل آن از پیشرفت فشار خون بالا جلوگیری می کند و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

نوشیدنی گیاهی جهت ررقیق کننده خون

جمع بندی نهایی

در این مقاله در رابطه با رقیق کنندگان خون صحبت کردیم، همان‌طور که خود نیز می‌دانید در میان این گفته‌ها به یکی از بهترین گیاهان یعنی گیاه عشر اشاره کردیم که تاثیر بسیار مثبت و عالی در بهبود لخته خون دارد. حجره سنا با برخورداری از علم طب سنتی و نظر بسیاری از بزرگان مواد غذایی و محصولاتی را به فروش می‌رساند که با توجه به خواص شگفت انگیزی که دارند، در درمان بسیاری از بیماری‌ها به کار می‌روند. برای اطمینان نمودن از این داروهای گیاهی شما می‌توانید نظرات خود را با کارشناسان و متخصصان حجره سنا در میان بگذارید. ممنونم از همراهی شما عزیزان.

پیشنهاد ما این است برای مطالعه بهتر ودقیق تر درمورد سیستم خون رسانی بدن مقاله راه های درمان فشار خون را حتما مطالعه فرمایید

اینستاگرام ما را هم دنبال کنید

محصولات رقیق کننده خون در حجره سنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *