مزاج شناسی

فروشگاه طب اسلامی | فروشگاه آیت الله تبریزیان

فروشگاه طب اسلامی

فهرست مطالب

فروشگاه آیت الله تبریزیان یکی از معتبرترین فروشگاه‌های طب اسلامی در ایران است که انواع داروها و خوراکی‌های طبیعی و ارگانیک را جهت پیشگیری و درمان انواع بیماری‌ها عرضه می‌دارد. در فروشگاه‌ طب اسلامی، افراد آموزش دیده و متخصصان انواع ترکیبات گیاهی را بر اساس روایات ائمه معصومین تهیه و تولید می‌کنند. این ترکیبات و داروها تا به امروز توانسته‌اند در درمان بسیاری از امراض و بیماری‌های مختلف مفید واقع شوند.

محصولاتی که در فروشگاه‌های طب اسلامی از جمله فروشگاه آیت الله تبریزیان عرضه می‌شوند، برخلاف داروهای شیمیایی نه تنها عوارض ندارند. بلکه مصرف آنها برای کسانی که به دنبال یک سبک زندگی سالم هستند، بسیار توصیه می‌شود.

آیت الله تبریزیان به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین و معتبرترین متخصصین طب اسلامی از طریق گردآوری آیات، احادیث و روایات مختلف و بررسی اجتهادی و سندی آنها، کتابهای مختلفی منتشر کرده و داروهای اثربخش و مفیدی را تولید نموده است.

محصولات طب اسلامی امروزه در درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شوند که نمونه بارز آن داروی امام کاظم (ع)، داروی امام رضا (ع) و روغن بنفشه است که در زمان شیوع ویروس کرونا بسیار موثر و مفید واقع شدند. اگر شما هم قصد دارید از داروهای طبیعی و ارگانیک توصیه شده در طب اسلامی برای مشکلات و بیماری‌های مختلف خود و اطرافیانتان استفاده کنید، می‌توانید به فروشگاه طب اسلامی و فروشگاه آیت الله تبریزیان مراجعه نمایید.

فروشگاه طب اسلامی با محوریت سبک زندگی اسلامی

یکی از اهداف برپایی فروشگاه‌های طب اسلامی در سطح جامعه رواج و گسترش سبک زندگی سالم و به دور از عوامل شیمیایی مضر است. سبک زندگی‌ای که برگرفته از روایات و احادیت بزرگان و ائمه اطهار است. دین اسلام همیشه بر اهمیت سلامتی روان و جسم افراد تاکید زیادی دارد، از این رو در آیات مختلف و همچنین در احادیث و روایات پیامبران و ائمه اطهار (ع)، توصیه‎های بسیاری در این زمینه مشاهده می‌شود. بسیاری از علما و دانشمندان معتقدند که سلامت جسم و روح انسان با سبک زندگی اسلامی میسر و محقق می‌گردد.

در سبک زندگی اسلامی بر موضوعاتی مانند نوع تغذیه، میزان و کیفیت خواب، استفاده از گیاهان، داروهای طبیعی، ارتباطات با دیگران، ارتباط با خدا و موارد دیگر تمرکز شده است. در واقع سبک زندگی اسلامی یک سبکی از زندگی سالم است که با استفاده از اعتقادات و رفتارهای نشات گرفته از ارزش‌های اسلامی و توصیه‌های موجود در آیات، روایات و احادیث موجب می‌شود نتایج مثبتی در زمینه ارتقای سلامتی و جلوگیری از عوامل بیماری‌زا و مشکل‌آفرین حاصل گردد.

پیروی از توصیه‌‌های بهداشتی آیات قرآن درباره تغذیه، فعالیت بدنی، سلامت جنسی و … در کنار توجه به آموزه‌های پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) راجب الگوهای عینی اسلام در رعایت بهداشت فردی، اساس سبک زندگی اسلامی محسوب می ‌شوند. تغذیه سالم و حلال و استفاده از داروهای گیاهی و طبیعی منجر به افزایش طول عمر و جلوگیری و درمان بسیاری از بیماری‌هایی می‌گردد که ممکن است درمان آنها با داروهای جدید و شیمیایی امکان پذیر نباشد.

در سبک زندگی اسلامی بر موضوع تغذیه و پیشگیری از بیماری تاکید بسیاری شده است. در روایات زیادی از مزایا و یا مضرات مواد غذایی مختلف سخن گفته شده و توصیه‌های گوناگونی صورت گرفته است. در بعضی روایات آمده است که مصرف برخی از غذاها بر اخلاق و رفتار آدمی تاثیرات مختلف می‌گذارد. برای مثال اعتدال در خوردن گوشت موجب خوش اخلاقی، افزایش اعتماد به نفس و شجاعت می‌شود . یا مصرف عسل در رشد حافظه و صافی دل بسیار موثر است. از این قبیل توصیه‌ها در روایات مختلف بسیار آمده است که شما خواننده گرامی با رعایت آنها می‌توانید یک سبک زندگی اسلامی داشته باشید و از سلامت جسم و روح برخوردار شوید.

فروشگاه طب اسلامی و فروشگاه آیت الله تبریزیان با استناد به این توصیه‌ها و آموزه‌ها ترکیبات دارویی بسیار مفید و موثری جهت سلامت جسم و روح افراد تولید و عرضه می‌کنند. اگر به دنبال اطلاعات لازم درباره این خوراکی‌ها و داروهای اسلامی و خواص، تاثیرات، طریقه مصرف و دیگر موارد مربوطه هستید، می‌توانید به این فروشگاه‌ها مراجعه کنید. یا با تهیه کتب آیت الله تبریزیان اقدام به ساخت و مصرف داروهای اسلامی که اساسا ارگانیک و گیاهی هستند، نمایید.

چرا از محصولات فروشگاه آیت الله تبریزیان استفاده کنیم؟

تحقیقات نشان داده است که امروزه گرایش مردم جهان به مصرف داروهای گیاهی روز به روز در حال افزایش است. بر اساس آمارهای رسمی در حال حاضر، 70 درصد مردم کانادا برای درمان بیماری‌های خود به طب سنتی مراجعه می‌کنند. در اروپا نیز از هر 100 میلیون مراجعه برای درمان طب سنتی، 20 میلیون نفر توسط داروهای گیاهی درمان می‌شوند و از مراجعه به پزشک بی‌نیاز می‌گردند.

 اما دلیل گرایش روز افزون مردم به طب سنتی چیست؟ بدون شک تاثیرات مثبت و کارآمد ترکیبات و داروهای گیاهی موجب شده تا مردم به این روش درمان اعتماد کنند. نکته جالب‌تر اینکه این اعتماد و گرایش تنها از طرف مردم عادی نیست. بلکه بسیاری از دانشمندان و پزشکان مطرح دنیا نیز مفید بودن این محصولات را تایید کرده‌اند. بسیاری از شرکت‌های دارویی دنیا نیز با بهره گرفتن از خواص گیاهان دارویی، محصولات دارویی خود را تولید و عرضه می‌کنند.

از سوی دیگر، محصولات و داروهای طب اسلامی بخاطر اینکه از مواد و گیاهان طبیعی ساخته می‌شوند، از عوارض داروهای شیمیایی برخوردار نیستند و افراد می‌توانند با اطمینان خاطر آن‌ها را مصرف کنند. این داروها باعث فعل و انفعالات ناخواسته و مضر در بدن نمی‌شوند و برخلاف داروهای شیمیایی بر اثر مصرف درازمدت، برای سلامت انسان مضر نمی‌باشند.

از دیگر دلایل اهمیت و چرایی استفاده از محصولات اسلامی می‌توان به هزینه معقول و مناسب آنها اشاره نمود. این محصولات و داروها در مقابل بسیاری از داروهای جدید از قیمت کمتری برخوردارند و همه اقشار جامعه می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند.

گیاهان با خواص دارویی نقش اصلی را در تولید محصولات طب اسلامی ایفا می‌کنند. فروشگاه‌های طب اسلامی و فروشگاه آیت الله تبریزیان از این گیاهان به بهترین شکل مطابق با توصیه‌ها و آموزه‌های دینی استفاده می‌کنند و داروها و محصولات متنوع با خواص بالا را عرضه می‌نمایند.

اهمیت مزاج در تجویز داروهای فروشگاه طب اسلامی

مبحث مزاج و طبع‌های بدن پایه و اساس طب اسلامی و سنتی را تشکیل می‌دهد. این موضوع در طب اسلامی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد زیرا تمام بیماری‌ها، مشکلات و حالات بدن از این طبایع حاصل می‌شوند. بر این اساس تجویز داروهای طب اسلامی نیز با توجه به طبع افراد صورت می‌گیرد تا نتیجه و اثربخشی مثبتی به دنبال داشته باشد.

به‌طورکلی، به حالتی از انسان، که تحت تاثیر عامل محیطی به وجود می‌آید طبع یا مزاج گفته می‌شود. مزاج از بدو تولد در بدن هر فرد شکل‌گرفته و با گذشت زمان توسعه می‌یابد. آشنایی با مزاج‌ها و شناخت آن، یکی از راه‌های شناخت ویژگی‌های روحی و جسمی خود و سایرین است. علم مزاج شناسی در زمینه انتخاب درست نوع تغذیه، پوشش و نوع ورزش به انسان کمک زیادی می‌کند.

آشنایی با مزاج‌های انسان تا اندازه‌ای موثر و مفید است که می‌توان از آن جهت جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها استفاده کرد. درواقع علت بروز بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات جسمی و روحی در افراد، عدم اطلاع از نوع مزاج می‌باشد. برای مثال، فردی که مزاج سرد و خشک (سوداوی) دارد و از آن بی اطلاع است، به هنگام خوردن خوراکی‌های سرد، احتمالا دچار مشکلات روحی و جسمی نظیر بی‌حوصلگی، احساس ناامیدی، یبوست، از دست دادن میل جنسی و … می‌شود.  اما اگر این فرد از مزاج خود مطلع باشد و برنامه تغذیه خود را بر اساس مزاج سوداوی تنظیم کند، نه تنها دچار این مشکلات نخواهد شد، بلکه از بروز برخی بیماری‌ها نیز جلوگیری خواهد کرد.

به ‌طور کلی چهار مزاج اصلی بدن انسان( مزاج صفراوی، سوداوی، دموی و بلغمی)، بر اساس عناصر چهارگانه در طبیعت (آب، باد، خاک و آتش) بوجود آمده‌اند. هر کدام از این مزاج‌ها خصوصیات جسمی و روحی مشخصی دارند که با شناخت آنها می‌توان مزاج خود را تشخیص و بیماری‌هایمان را درمان کنیم. طبق روایات اسلامی تا زمانی که طبایع بدن در حالت تعادل و تساوی باشند، انسان سالم و سلامت است.

برهم خوردن هر کدام از طبع‌ها باعث خارج شدن بدن از حالت طبیعی و بروز مشکلات مختلفی می‌گردد. مزاج شامل مفردات به نام‌های گرمی، سردی، تری و خشکی و همچنین مرکبات به نام‌های دم یا خون، بلغم، صفرا و سودا می‌باشد. افراد تا پانزده سالگی غالبا دارای مزاج خون هستند و از پانزده تا چهل سالگی در سلطفه صفرا می‌باشند. به همین خاطر در این سال‌ها نیرومند و در بالاترین حالت قدرت و توان هستند.

از چهل سالگی تا 60 سالگی اکثر مردم در غلبه سودا هستند، از این رو حالت سنگینی و وقار دارند و اهل شتاب کردن و بی‌تدبیری نیستند. از شصت سالگی به بعد نیز انسان در سلطه بلغم است که مزاج پایه محسوب می‌شود.

زمانی که یکی از این کیفیات بر جسم فرد غالب می‌گردد، تعادل مزاج وی را بر هم می‌زند و در اصلاح می‌گویند: مثلا غلبه‌ مزاج بلغم پیدا کرده یا غلبه‌ صفرا پیدا کرده است. در این زمان باید مطابق با غلبه‌ مورد نظر داروهای درستی تجویز گردد.

در طب اسلامی احتمال اول در برابر بیمار غلبه‌ آن مزاجی است که مقتضای سن او است، اگر آن نباشد بررسی می‌شود که غلبه فعلی آن چیست.

از خوراکی‌هایی که در فروشگاه‌های طب اسلامی برای تعادل مزاج توصیه می‌شوند، می‌توان عسل، آب باران، آب زمزم، آب فرات، تربت امام حسین، سویق، کاسنی، بادنجان، انار سورانی و … نام برد. از این موارد داروها و محصولات طب اسلامی نیز تهیه می‌شوند که می‌توان آنها را در فروشگاه طب اسلامی و فروشگاه آیت الله تبریزیان یافت.

فروشگاه طب اسلامی

عوارض داروهایی شیمایی

تحقیقاتی که امروزه بر روی عوارض داروهای شیمیایی پر مصرف انجام می‌شود، روز به روز خطرناک بودن مصرف آن‌ها را بیشتر ثابت می‌کند.  بعنوان مثال، دانشمندان و پزشکان غربی اکنون دریافته‌اند که داروهای بی‌خطری مانند استامینوفن و آسپرین خود زمینه ساز سیروزهای کبدی و سرطان‌ها هستند. آسپرین دارویی است که جهت رقیق کردن خون تجویز می‌شود اما از طرفی با خشک کردن مویرگ‌ها زمینه سکته قلبی را در بدن فرد فراهم می‌آورد. این در حالی است که در طب اسلامی و سنتی ترکیبات متعددی برای رقیق کردن خون انسان توصیه شده است. بعنوان مثال مصرف یک فنجان دم کرده چای قرمز یا مصرف ترکیب آبغوره با رب انار. این ترکیبات نه تنها عوارض جانبی ندارند بلکه برای سلامتی سایر قسمت‌های بدن نیز مفید هستند.  تحقیقات بعمل آمده نشان می‌دهد مصرف برخی از داروهای گیاهی مانند علف چای، جینکو، جنسینگ، سیر، زردچوبه، خار مریم، آویشن، نعنا و بابونه در شش سال گذشته در دنیا به میزان قابل توجهی افزایش داشته است.

طبق اظهارات آیت الله تبریزیان بهره‌گیری از طب اسلامی به عنوان مترقی‌ترین طب جهان عوارض شیمیایی داروها را می‌‌‌کاهد. داروهای شیمیایی عوارض بسیاری مانند ناتوانی جنسی، مشکلات روحی و روانی، نازایی، پوکی استخوان، از بین بردن کبد و … دارند. در حالیکه داروهای گیاهی طب اسلامی بدون عوارض هستند.

محصولات فروشگاه طب اسلامی

فروشگاه‌های طب اسلامی در حقیقت نمایندگی‌های معتبر و تخصصی تهیه و عرضه داروها و ترکیبات درمانی طب اسلامی هستند. در این فروشگاه‌ها انواع داروهای ارگانیک و گیاهی و خوراکی‌های مفید جهت درمان هر نوع بیماری و جلوگیری از امراض مختلف بر اساس اصول و معیارهای طب اسلامی در اختیار دوست‌داران و متقاضیان سبک زندگی سالم قرار می‌گیرد.

فروشگاه آیت الله تبریزیان نیز یکی از معتبرترین نمایندگی‌های عرضه محصولات طب اسلامی است. هدف این فروشگاه‌ها تنها عرضه محصولات و ترکیبات گیاهی دارویی نیست. افرادی که در این مراکز فعالیت می‌کنند عموما افراد متخصص و آموزش دیده هستند. این افراد بعد از شناسایی مزاج بیماران طبق آموزه‌های پدر طب اسلامی _ آیت الله تبریزیان_ ترکیب دارویی مناسب فرد را ساخته و بهمراه دستورات طریقه مصرف، نکاتی پیرامون نوع تغذیه و سبک زندگی سالم و مناسب به بیمار ارائه می‌دهند. علاوه بر این، شما در فروشگاه طب اسلامی می‌توانید داروهایی را پیدا کنید که اثر بخشی آنها از داروهای شیمیایی بیشتر است و عوارض خطرناک داروهای شیمیایی را ندارند.

اینستاگرام ما را هم دنبال کنید

1 نظر در “فروشگاه طب اسلامی | فروشگاه آیت الله تبریزیان

  1. زینب سرقلی گفت:

    ادرس فروشگاههای حضوری تان در اصفهان کجا هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *