دسته‌بندی نشده

نمایندگی حجره سنا

مرامنامه حجره سنا

حجره سنا یک مجموعه کاملا مردمی است که در کشور با رویکرد ترویج سبک زندگی اسلامی فعالیت می کند. حجره سنا از همان ابتدای تاسیس بازوی اقتصادی جریان تزکیه و تعلیم مکتب اسلامی بوده و به این مهم افتخار میکند.

شعار مجموعه حجره سنا «سلامت ناب اسلامی» است که «سنا» مخفف آن است. این مجموعه با دقت و توجه بالا بر کیفیت و سلامت محصولاتش همیشه شناخته شده و این امر را مرهون نگاهی است که از جریان طب اسلامی و حضرت آیت الله تبریزیان گرفته است. حجره سنا از همان ابتدا عهده دار عرضه محصولات غذایی و دارویی طب اسلامی بوده است و همیشه از عرضه محصولاتی که در کیفیت و سلامت آنها شک و شبهه وجود دارد و یا مورد تایید روایات نیست اجتناب کرده است.

از آن جایی که حجره سنا از ابتدای تاسیس بازوی اقتصادی جریان مکتب اسلامی بوده است مخارجی را برای خود تعریف کرده است. کمک مالی در برگزاری دوره های آموزشی مختلف در کشور از جمله گردهمایی راه رسیدن به تمدن اسلامی، گردهمایی بعثت و جهانی شدن، محفل در محضر خورشید و… و نیز مشارکت در هزینه های موقوفه جهاد و مقاومت و دیگر فعالیت های مکتب اسلامی در راستای پایه ریزی تمدن نوین اسلامی.

 

با توجه به نکات بالا مجموعه حجره سنا در دایره فعالیت خود حد و مرزهایی را مشخص کرده است تا کار در میدان عمل بر مبنای شعار سلامت ناب اسلامی پیش رود. بدیهی است تجاوز از این حد و مرزها باعث خارج شدن از دایره فعالیت حجره سنا خواهد شد. در اینجا به بیان این حد و مرزها خواهیم پرداخت.

 

  1. در حجره سنا کیفیت و اصالت محصولات در اولویت بوده و هیچگاه محصول بی کیفیت و ارزان جای محصول با کیفیت با قیمت بالا را نخواهد گرفت. البته همیشه سعی حجره سنا بر کاهش قیمت محصولات با کاهش سود خود و یا خرید کلی به موقع بوده است.
  2. از جایی که حجره سنا به عنوان بازوی اقتصادی جریان مکتب اسلامی و فعالیت های آن در راستای تمدن اسلامی معرفی شد خود را موظف می دانیم در عملیات های مختلفی که پیش روی مکتب اسلامی است مشارکت مالی داشته و این فعالیت ها را تا حد امکان تامین کنیم.
  3. همان طور که گفته شد حجره سنا عهده دار عرضه محصولات غذایی و دارویی طب اسلامی بوده و هیچگاه به خود اجازه نمی دهد محصولاتی را که معرف طب سنتی و یا جریان های طبی دیگر است عرضه کند. همچنین بدیهی است عرضه محصولات ناسالم و یا محصولاتی که ترکیبات ناسالمی دارند در حجره سنا جایی ندارند. سلامت محصولات و یا ترکیبات آن ها را نیز روایات اهل بیت و آموزه های طب اسلامی مشخص خواهند کرد. البته در مواردی، محصولاتی را که مردم سروکار زیادی با آن داشته ولی محصولِ مشابهِ کاملا سالمِ آن وجود ندارد طبق قاعده افسد به فاسد عرضه می شود.
  4. حجره سنا حامی تولید و تولید کننده است و اولویت خود را خرید از کارگاه های کوچک خانگی تعریف کرده است.
  5. اولویت حجره سنا عرضه کالاهای اساسی مردم و نیازهای اصلی آنهاست. پرداختن جدی به نیازهای اساسی مردم و عرضه محصول سالم رسالتی است که حجره سنا آن را دنبال می کند. نیازهای اساسی مردم در محصولاتی مانند روغن، شکر، نمک، قند، برنج خلاصه می شود و پرداختن به محصولاتی که در این دایره قرار نمی گیرد در اولویت های بعدی حجره سنا است. پرداختن به محصولات سالمی که جزو نیازهای اساسی مردم نیست نیز لازم است ولی نباید پرداختن به آنها باعث غفلت از اولویت ها شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *