تقویت سیستم ایمنی

فواید فوق العاده داروی امام کاظم

داروی امام کاظم

فهرست مطالب

در سال‌های اخیر روز به روز به سبب دلایل مختلف، اقبال و توجه مردم به طب سنتی بیشتر از قبل می‌شود. تا جایی که برخی از مردم طب سنتی را به مراتب مورد اعتماد تر از پزشکی نوین می‌دانند و معتقدند اگر روزی بیمار شوند به جای مراجعه به پزشک به آموزه‌های طب اسلامی رجوع خواهند کرد. داروی امام کاظم امروزه مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته و افراد زیادی برای پیشگیری و درمان انواع سرما خوردگی از این دارو استفاده می کنند.

در روایت طب اسلامی آمده است: «موسى بن جعفر عليهما السلام وقد اشتكى فجاءه المترفعون بالادوية يعنى الاطباء فجعلوا يصفون له العجايب فقال: اين يذهب بكم اقتصروا على سيد هذه الادوية الاهليلج والرازيانج والسكر في استقبال الصيف ثلاثة اشهر في كل شهر ثلاث مرات وفي استقبال الشتاء ثلاثة اشهر كل شهر ثلاث أيام ثلاث مرات ويجعل موضع الرازيانج مصطكى فلا يمرض إلا مرض الموت.»

یعنی «امام کاظم (ع) مبتلا به بیماری شدند و طبیبان داروهای مختلفی برای ایشان تجویز کردند، امام فرمودند به کجا می‌روید، از این دارو که سید داروهاست استفاده کنید، هلیله و رازیانه و شکر در ابتدای تابستان سه ماه و در هرماه سه مرتبه و در ابتدای زمستان سه ماه و در هرماه سه مرتبه به‌جای رازیانه، مسطکی جایگزین کنید، پس تا زمان مرگ مریض نخواهید شد.»

دارویی منتسب به امام کاظم (ع)، یکی از داروهایی که مورد تأکید عده‌ای از صاحب نظران حوزه طب سنتی قرار گرفته، است.  این افراد معتقد هستند که این دارو اثربخشی بسیار زیادی در درمان بیماران دارد. دارو جامع امام کاظم از دیرباز در طب اسلامی استفاده می‌شده همچنین برای پیشگیری از بیماری‌های ویروسی تاثیرات فراوانی دارد.

 

این دارو سه نوع دارد:

داروی امام کاظم زمستانه

داروی امام کاظم تابستانه

دارو امام کاظم کرونا

که در ادامه محتوا انواع آن را بررسی می کنیم:

 

داروی زمستانه امام کاظم (ع)

داروی زمستانه امام کاظم (ع)، سه جز اصلی دارد:

  • هلیله سیاه:

هلیله سیاه در حقیقت میوه یک درخت کهن است. درختی با پوست ضخیم و برگ‌های نوک‌تیز و با میوه‌ای سیاه رنگ و هسته‌دار که در مناطق جنگلی می‌روید. این گیاه اعجاب‌ انگیز میوه‌ای تلخ‌ مزه با طبعی گرم بوده که خواص بیشماری را در خود جای داده است.

خواص بی شماری را برای این گیاه دارویی برشمرده اند. عده ای آن را اکسیر طول عمر می دانند. هلیله سیاه، هر چه سیاه تر و ریزتر باشد بهتر است. چون اگر یک ذره درشت بشود یا رنگ آن متمایل به قرمز یا زرد بشود هسته دار می‌شود. و چون شان هلیله سیاه برخلاف هلیله زرد این است که با هسته مصرف بشود مشکل ساز می‌شود.

  • مصطکی:

مصطکی؛ نام شیره‌ای زرد رنگ شبیه به کُندر است که از قدیم مورد خواص درمانی خود را اطبا اثبات کرده است.

مصطکی خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و گفته شده خواص درمانی منحصر به فرد آن نیز از همین ترکیبات موجود در آن نشات گرفته است.

از آن جا که مکمل هایی همچون صمغ مصطکی توسط سازمان غذا و دارو کنترل نمی شوند هنگام خرید آن ها باید به معتبر بودن تولید کننده و فروشنده توجه داشته باشید.

در کتاب مخزن الادویه عقیلی خراسانی این نوع از مصطکی مرغوب است که سفید، خوشبو، صاف و شفاف و کمی شیرین باشد. آن با کیفیت هنگام جویدن به دندان نمی چسبد و به حدی نرم است که ساییده نمی شود. خود درخت آن را به بیرون تراوش کرده باشد و با خراش بیرون نیامده باشد و هرچه بزرگ تر باشد کیفیت بهتری دارد.

  • شکر

مراد از شکر، شکر سلیمانی است. شکر سلیمانی در زمان های قدیم معروف و شناخته شده بوده است. شکر سرخ وانیل است. شکر وقتی مطلق است شامل شکر سجستانی و شکر سرخ و شکر سفید و شکر طبرزد می‌شود. شکر سرخ زمانی که یک بار صاف بشود به نظر می‌رسد که شکر سلیمانی می‌شود و اگر دوبار صاف بشود شکر سفید می‌شود و اگر بار دیگر صاف بشود شکر طبرزد می‌شود.

مواد به مقدار مساوی هستند و موقع آسیاب باید کمی زبر باشد تا مدتی در گلو بماند و آن را درمان کند. تجربه ما این است که اگر خیلی آسیاب بشود اثر آن کمتر است. البته از روایات هم استفاده می‌شود که هلیله نباید خیلی آسیاب بشود.

مقدار مصرف آن برای بزرگسال ها یک قاشق چایخوری و برای کودکان نصف قاشق چایخوری است.

افرادی که سرما می‌خورند و بیمار می‌شوند باید سه روز پشت سر هم از دارو امام کاظم مصرف کنند. و افرادی که برای پیشگیری مصرف می‌کنند هر ده روز یک بار باید دارو امام کاظم را بخورند.

زمان مصرف: به نظر می‌رسد زمانی برای مصرف ندارد البته اگر شب موقع خواب استفاده کنند بهتر است. دارو را بخورند و بخوابند. نباید تا یک ساعت بعد از خوردن دارو چیزی مصرف کرد تا اینکه در گلو اثر کند.

برای خرید داروی زمستانه امام کاظم کلیک کنید

دارو تابستانه امام کاظم (ع)

  • هلیله سیاه

  • رازیانه

  • شکر

این دارو، به روش ذکر شده برای دارو زمستانه امام کاظم تهیه می شود. این دارو را هر ده روز یکبار، یعنی در سه ماه اول زمستان هر ماه سه روز و در سه ماه اول تابستان در هر ماه سه مرتبه استفاده شود.

اگر این دارو به کودکان داده بشود دیگر نیاز به واکسن و دارو پیدا نمی‌کنند.

برای خرید داروی تابستانه امام کاظم کلیک کنید

 

داروی امام کاظم کرونا:

کرونا یک بیماری هزار چهره است و از طرفی بیماری های ویروسی درمان قطعی ندارند. تنها موضوعی که می تواند در عوارض بیماری نقش داشته باشد سیستم ایمنی و واکنش بدن به ویروس است.

درمان اول دارو امام کاظم (ع) است. طب اسلامی یک داروی ترکیبی به نام دارو امام کاظم (ع) وجود دارد. این دارو با اینکه دارویی ساده و سهل است اما قابلیت زیادی دارد. از خصوصیات این دارو این است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و درواقع کاری فراتر از آن انجام می دهد و سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری ها هوشیار می کند.

داروی امام کاظم کرونا که هم درمان و هم پیشگیری از سرماخوردگی است و اگر هر ده روز یک‌بار از آن استفاده شود انسان به بیماری سرماخوردگی دچار نخواهد شد. اگر بخواهیم برای درمان استفاده کنیم بهتر است در ابتدای بیماری از آن استفاده شود. همچنین برای کودکان هم قابل‌استفاده است. این دارو تشکیل شده از مسطکی و هلیله سیاه و شکر البته در تابستان باید به‌جای مسطکی از رازیانه استفاده کرد.

داروی امام کاظم امروزه به دارویی تبدیل شده که اکثرا از آن استفاده می ندد. اگر شما هم تجربه ای در استفاده از دارد امام کاظم دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام ما را هم دنبال کنید

1 نظر در “فواید فوق العاده داروی امام کاظم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *