تقویت سیستم ایمنی, عصبانیت, مشکلات روحی و روانی

بررسی خواص سیاهدانه و عسل

خواص سیاهدانه و عسل

خواص سیاهدانه و عسل به عنوان یک معجون طبیعی حیرت­انگیز، بر همگان ثابت شده است. براساس تحقیقات به عمل آمده از طب سنتی اسلامی، این معجون طبیعی، در بدن انسان به مانند یک دارو عمل می­کند. مصرف مناسب و اندازه این ترکیب شگفت انگیز، تا حد قابل‌توجهی، انسان را از انواع امراض و بیماری­ها دور می­سازد. لازم به ذکر است که مصرف بی­رویه و بیش از حد ترکیب سیاه­دانه و عسل، مشکل­ساز و خطرناک است.

بنابراین در این زمینه، حتما از پزشک یا متخصص طب سنتی، مشورت بگیرید. در این مقاله قصد داریم با تعریفی از دوسین(ترکیب عسل و سیاه­دانه)، به جنبه­های مختلف استفاده از آن بپردازیم و خواص شگفت­انگیز این معجون پرطرفدار را به طور ویژه شرح دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب همراه ما باشید.

 

ترکیب عسل و سیاه¬دانه

دوسین چیست؟

خواص سیاهدانه و عسل با مصرف ترکیبی از این دو ماده پرخاصیت در حفظ سلامتی انسان بسیار موثر واقع شده است. دوسین به عنوان یک ترکیب ساده و طبیعی و در عین حال اعجاب­انگیز مورد تایید طب سنتی و اسلامی قرار گرفته است. دوسین ترکیبی از دو ماده پر سود عسل و سیاه­دانه است که در بین همگان به عنوان معجون ایرانی شناخته شده است.

همان‌طور که مطلع هستید مصرف عسل و سیاه­دانه به صورت مجزا خواص بی­شماری را برای انسان به دنبال دارد که در ادامه مطلب به آن می­پردازیم. بر همین اساس ترکیبی از این دو ماده پرسود، و مصرف مناسب آن، خاصیت دو چندانی را برای هر فرد به همراه دارد. دوسین با روشی ساده و راحت آماده مصرف می­شود.

سیاه­دانه نیم کوب شده با عسل، بدون هیچ‌گونه مواد اضافی، ترکیب ساده و طبیعی دوسین را تشکیل می­دهد. لازم است به ذکر است که نسبت عسل به سیاه­دانه در این معجون، سه به یک است. به طور کلی به ازای هر سه قاشق عسل، از یک قاشق سیاه­دانه آسیاب شده، در ترکیب دوسین استفاده می­شود.

خواص سیاهدانه و عسل در ترکیب معجزه­آسای دوسین، بارها در طب سنتی تایید و اثبات شده است. در تهیه معجون دوسین، حتما باید از عسل خام طبیعی بهره ببرید. بنابراین عسل­های غیرطبیعی و حرارت دیده نتیجه و خاصیت لازم، برای درمان بیماری را حاصل نمی­سازد. پیشنهاد می­شود برای بهتر شدن این ترکیب، از عسل سیاه­دانه به جای عسل­های عمومی و معمولی استفاده کنید. لازم به ذکر است که در انتخاب سیاه­دانه مناسب، باید دقت لازم صورت بگیرد.

همواره سعی کنید از سیاه­دانه اصل و باکیفیت در معجون دوسین استفاده نمایید. لازم است به اطلاعتان برسانیم که سیاه­دانه آسیاب شده، به محض نیم­کوب شدن، باید با عسل ترکیب شود. درواقع اگر سیاه­دانه آسیاب شده برای مدتی در محیط باقی بماند و به موقع به عسل اضافه نشود، به ماده سمی و خطرناک تبدیل می­شود. بنابراین اضافه به موقع سیاه­دانه کوبیده شده به عسل، امری مهم و حیاتی بشمار می ­آید.

معجون دوسین

درمان تمام بیماری­ها به جز مرگ با سیاه دانه

قبل از پرداختن به خواص سیاهدانه و عسل، لازم است که با خواص آن­ها به صورت جداگانه آشنا شوید. با استناد بر احادیث اسلامی، پیامبر اکرم(ص) از سیاه­دانه، به عنوان علاج و چاره تمام بیماری­ها به جز مرگ نام‌برده‌اند. جالب است بدانید که سیاه­دانه، ریشه کهن داشته و قبل از حیات پیامبر اکرم(ص) بسیاری از رومی­ها، ایرانی­ها و اکثر آسیایی­ها از خواص شگفت­انگیز آن با اهداف دارویی و غذایی بهره می­بردند. دانه­های سیاه­دانه، حاوی مقادیر قابل‌توجهی از اسیدهای چرب ضروری برای رژیم غذایی انسان، به نام اسید لینولئیک است.

آمینواسید و آرژنین موجود در سیاه­دانه باعث گردش خون در بدن و اکسیژن رسانی به سلول­ها می­شود. سیاه دانه، سرشار از آهن، روی، مس، تیامین، نیاسین، اسیدفولیک، پیریدوکسین و کلسیم است. بنابراین مصرف آن به عنوان یک مولتی ویتامین در بدن عمل کرده و از بروز بیماری کم­خونی جلوگیری می­کند. همچنین سیاه­دانه از بروز بسیاری از سرطان­ها جلوگیری کرده و به افراد مبتلا به بیماری­های خود ایمنی، فشارخون، دیابت، التهاب و سندروم متابولیک در کنترل و بهبود بیماری کمک بسزایی می­رساند.

 

خواص شفابخش عسل

لازمه پی­بردن به خواص سیاهدانه و عسل آگاهی از خواص هر یک، به صورت جداگانه است. خداوند در قرآن کریم از عسل به عنوان ماده شفابخش نام برده است. عسل سرشار از اسیدهای آمینه، ویتامین­ها، املاح و مواد معدنی چون آهن، منگنز، سلنیم،کلسیم، منیزیم، فسفات و پتاسیم است. بنابراین مصرف آن از بروز بسیاری از بیماری­ها در بدن جلوگیری می­کند.

کنترل و درمان بیماری آسم، پاکسازی مجاری ریه، درمان قند خون، تقویت انرژی بدن، درمان سرفه و برونشیت، بهبود مشکلات پوستی، مبارزه با عفونت، درمان زخم، درمان رفلاکس معده، درمان آکنه، جلوگیری از ریزش مو، جلوگیری از پیری زودرس و درمان تب یونجه برخی از خواص بی­شمار ماده اعجاب­انگیز عسل بشمار می­آید. همان‌طور که مطلع هستید سرطان به عنوان یکی از عوامل مهم مرگ و میر در جامعه امروزی محسوب می­شود.

براساس مطالعات انجام شده بر روی عسل، در جهت پیشگیری سرطان، از عسل به عنوان منبعی غنی ترکیبات فعال زیستی، نام برده شده است. درنتیجه، تاثیر خواص آن در جهت پیشگیری و درمان بسیاری از سرطان­ها به اثبات رسیده است.

خواص ترکیب قدرتمند سیاه دانه و عسل  

آشنایی با خواص سیاهدانه و عسل مهم­ترین بخش شناخت معجون دوسین است. ترکیب فوق­العاده این دو ماده، اثر اعجاب­انگیزی بر بسیاری از بیماری­های انسان داشته است. به طور کلی عسل و سیاه­دانه مکمل یکدیگر بوده و با ترکیب شدن خواص بی­شمارشان باهم، از بروز بسیاری از مشکلات و امراض جلوگیری می­کنند. برهمین اساس، بسیاری از افراد بر این باورند که سیاه­دانه بدون عسل نباید مصرف شود. در ادامه به شرح چند خواص شگفت­انگیز معجون دوسین می­پردازیم.

حتما بخوانید : خواص سرمه

  1. خواص بی شمار سیاهدانه افزایش قوای بدن، یکی از مهم­ترین خواص مصرف معجون دوسین بشمار می­آید. این ترکیب با تقویت سیستم ایمنی، بدن را در برابر ابتلا به انواع بیماری قوی نموده و در مبارزه با انواع امراض، یاری رسان می­شود. به طور کلی، علاوه بر رعایت فاصله­ گذاری اجتماعی، تقویت سیستم ایمنی بدن، در برابر انواع بیماری­های ویروسی، اعم از آنفولانزا و کرونا امری مهم و ضروری بشمار می ­آید. خواص سیاهدانه و عسل در ترکیب دوسین، به عنوان یک سپر محکم در برابر بیماری­های عفونتی و ویروسی قرار گرفته است. همان‌طور که پیش­تر به آن اشاره شد عسل به تنهایی در تقویت قوای بدن نقش مهمی را بر عهده دارد؛ حال اگر با ماده پرخاصیت سیاه­دانه ترکیب شود، خاصیت مذکور در بدن دو چندان می ­شود.
  2. خواص سیاهدانه و عسل برای لاغری و تناسب اندام، در طب سنتی تایید و اثبات شده است. مصرف روزانه و منظم معجون دوسین، باعث بالارفتن سوخت و ساز بدن شده و افزایش چربی سوزی در بدن را به دنبال دارد. مصرف این ترکیب، زمانی برای درمان چاقی مفید است که از عسل طبیعی و اصل استفاده شده باشد. یکی دیگر از گزینه­های مناسب در درمان چاقی، شربت عسل، آبلیمو و سیاه­دانه پودر شده است. نکته قابل توجه در تهیه شربت، مصرف بلافاصله سیاهدانه آسیاب شده، برای جلوگیری از سمی شدن آن می­باشد.
  3. برطرف کردن جوش­های بلغمی یکی دیگر از خواص سیاهدانه و عسل بشمار می­آید. مالیدن روزانه و منظم ترکیب دوسین بر روی پوست، به مرور زمان شما را از شر جوش­های بلغمی نجات می­دهد. براساس مطالعات صورت گرفته در طب سنتی، معجون عسل و سیاه­دانه در برطرف کردن پیسی و لک­های پوستی بسیار موثر واقع شده است.
  4. طب سنتی در رابطه با درمان مشکلات گوارشی، راه­کارهایی را ارائه داده است. بسیاری از مشکلات گوارشی که ناشی از سردی معده است با مصرف عسل طبیعی تک گل، درمان می­شود. معجون عسل و سیاه­دانه با خواص اعجاب­انگیز، بسیاری از مشکلات این چنینی را برطرف کرده است. آنتی­اکسیدان موجود در هر دو ماده، باعث رفع میکروب از دستگاه گوارش شده و در جهت پاکسازی آن عمل می­کند. همچنین این ترکیب، در جهت رفع نفخ معده بسیار تاثیرگذار است.
  5. خواص سیاهدانه و عسل برای رفع تنبلی تخمدان، در تحقیقات مطالعاتی طب اسلامی به اثبات رسیده است. مصرف اصولی و منظم سیاه­دانه و عسل به نسبت مساوی، اثرات قابل‌توجهی را در رفع تنبلی تخمدان به دنبال دارد. براساس مطالعات بالینی، ناباروری ناشی از تنبلی تخمدان، با مصرف منظم معجون عسل و سیاه­دانه درمان شده است. این ترکیب، با افزایش تخمک گذاری در بانوان، احتمال و شانس باروری را بالا می­برد. علاوه بر این، کمبود آهن که یکی از عوامل ایجاد تنبلی تخمدان است با مصرف معجون عسل و سیاه­دانه رفع می­شود. بهبود تخمک­گذاری، قاعدگی منظم و تنظیم هورمون­ها از دیگر اثرات مثبت مصرف این ترکیب شگفت­انگیز، در بانوان بشمار می­آید.
  6. خواص سیاهدانه و عسل در تقویت اسپرم مردان و سرد مزاجی بانوان، بسیار موثر قرار گرفته است. ترکیب شگفت­انگیز دوسین، با تقویت اسپرم­های ضعیف، تاثیر بسزایی در درمان ناباوری داشته است. با مصرف یک­ دوره از این معجون، معجزه و تاثیر شگرف آن در افزایش قوای جنسی و باروری، به راحتی قابل مشاهده است. علاوه بر این، مصرف منظم ترکیب دوسین، سردمزاجی بانوان را به حد قابل‌توجهی کاهش می­دهد.

راستی خواص شربت عناب میدونی چیه روی لینک کلیک کن تا متوجه بشی

جمع­ بندی و کلام آخر

خواص سیاهدانه و عسل در دنیای امروز بر هیچ­کس پوشیده نیست. ترکیب دو ماده پرخاصیت عسل و سیاه­دانه به نسبت سه به یک، معجون شگفت­انگیز دوسین را ایجاد می­کند. براساس مطالعات و تحقیقات انجام شده در طب سنتی و اسلامی، بسیاری از بیماری­های مختلف بدون استفاده از داروهای شیمیایی با ترکیب اعجاب­انگیز دوسین درمان می­شود.

از آنجایی که عسل و سیاهدانه به صورت جداگانه دارای خواص بی­شماری مانند تقویت سیستم ایمنی، افزایش قوای بدن، رفع کم­خونی و… هستند؛ مصرف مناسب ترکیبی از این دو ماده شگفت­انگیز، خواص نام برده را دوچندان می­کند. این ترکیب، بسیاری از بیماری­ها و مشکلات انسان مانند تنبلی تخمدان، سردمزاجی، جوش­های بلغمی و مشکلات پوستی، ضعیفی اسپرم، ناباروری و… را برطرف می­سازد.

همچنین ما پیشنهاد میکنم مقاله راز عمر طولانی در اسلام را مطالعه فرمایید.

 

اینستاگرام ما را هم دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *